Logistyka i Sprzedaż
-
Ofertowanie i zamawianie
-
Ceny, rabaty i promocje
-
Zapasy i planowanie zakupów
-
Gospodarka magazynowa
-
Pełna integracja
-
Analizy biznesowe
Moduł Logistyka i Sprzedaż systemu Softlab ERP by Asseco kompleksowo wspiera obsługę transakcji handlowych, usprawnia zarządzanie cennikami, rabatami czy akcjami promocyjnymi, umożliwia m.in. optymalizację stanów magazynowych.
Od ofertowania do sprzedaży
Rozwiązanie oferuje obiegi dokumentów, które umożliwiają wygodną obsługę procesu sprzedaży, uwzględniając takie dokumenty jak oferty sprzedaży, zamówienia, faktury zaliczkowe, wydania towaru, faktury sprzedaży czy sprzedaż detaliczną.
Na każdym etapie procesu użytkownik jest informowany o statusie dokumentów oraz o akcjach do wykonania.
Konfiguracja obiegów dokumentów pozwala na dostosowanie do oczekiwań i potrzeb danego wdrożenia procesów zachodzących w przedsiębiorstwie.
Uzupełnieniem procesów sprzedaży są funkcje obsługi zwrotów, reklamacji jakościowych oraz mechanizm zbiorczych korekt rabatowych dla obsługi rabatów retrospektywnych.
Zarządzanie cenami, rabatami i promocjami
Rozbudowane możliwości m.in. definiowania cenników, rabatów, promocji, parametryzacji składania rabatów, wyboru cen i rabatów, w zależności od konfiguracji.
-
Dokumenty handlowe, w których wykorzystywane są ceny i rabaty, posiadają informacje dotyczące ich pochodzenia.
-
Moduł oferuje wsparcie w udzielaniu rabatów potransakcyjnych /retrospektywnych.
-
Poza mechanizmami definiowania cen i rabatów, moduł umożliwia definiowanie promocji ilościowych i wartościowych.
-
Istnieje również możliwość definiowania kartotek komplementarnych.

Zarządzanie zapasem i planowanie zakupów
System pozwala na optymalizację stanów magazynowych, zarówno surowców dla produkcji jak i towarów handlowych dla sprzedaży, wykorzystując do tego celu historię operacji oraz zaawansowane mechanizmy propozycji zakupów.
Moduł wspiera skuteczne planowanie zatowarowania, pomagając uniknąć sprzedaży utraconej, przestojów w produkcji, a także zbyt wysokich stanów magazynowych.
System umożliwia właściwe zarządzanie zapasem magazynowym, uwzględniając takie informacje jak m.in. stany minimalne, maksymalne, towary zamówione, towary w drodze, sezonowość, trendy, czy parametry dostaw określone dla dostawców. Właściwe zarządzanie stanem magazynowym pozwala uniknąć m.in. zamrożenia kapitału w towarach niskorotujących.
Analizy sprzedażowe i magazynowe
Analizy w obszarze sprzedaży obejmują zarówno zamówienia od odbiorców jak i sprzedaż, a wykorzystując unikalne mechanizmy rozliczenia wartości obrotów przy zastosowaniu wielu ciągów rozliczeń, uzyskujemy analizę rentowności sprzedaży z uwzględnieniem późniejszych korekt wartościowych i rabatów retrospektywnych w zakupach.
W obszarze magazynu analizy obejmują m.in. wartość zapasu, dynamikę obrotów, wskaźniki rotacji, wiekowanie zapasów, analizę ABC i XYZ.
Dodatkowo w przypadku zastosowania modułu Analizy zintegrowanego z modułem Logistyka i Sprzedaż dostępne są analizy na poziomie zarządczym, uwzględniające zarówno graficzne jak i tabelaryczne analizy danych, pozwalając na spojrzenie na dane na wybranym poziomie szczegółowości. Wykorzystują one najnowszą technologię wielowymiarowych analiz, przy jednoczesnym ograniczeniu do minimum obciążenia serwerów bazodanowych.
Szerokie możliwości integracji
-
Uzupełnianie danych kontrahentów z bazy REGON
-
Weryfikacja czynnego płatnika VAT i aktywnego numeru VAT w UE
-
Integracja z firmami kurierskimi
-
Uniwersalny interfejs SL_API
-
Szybkie importy i eksporty w wielu formatach np. XLS, CSV
-
Automatyczna synchronizacja z modułem finansowo-księgowym
-
Komunikacja z urządzeniami zewnętrznymi przy wykorzystaniu serwera integracji HCOM

Korzyści z wdrożenia modułu Logistyka i Sprzedaż
Wydajne i sprawne planowanie, prowadzenie oraz raportowanie sprzedaży
Lepsze wyniki sprzedażowe przy ograniczeniu kosztów obsługi
Zwiększenie kontroli nad procesami logistycznymi i gospodarką magazynową
Nadzór nad procesami mającymi wpływ na kształtowanie pozytywnych relacji z klientami i partnerami handlowymi
Wsparcie użytkownika w celu eliminacji błędów, dotrzymywania terminów realizacji zamówień, tworzenia i dostarczania dokumentacji
Dostęp do wielowymiarowych analiz danych, zarówno sprzedażowych, jak i logistycznych
Opinie klientów o systemie







