Porozmawiaj
z ekspertem
systemu
Softlab ERP
by Asseco

+48 728 325 752

Baza wiedzy dla firm

Zapraszamy do lektury materiałów dotyczących istotnych zmian w przepisach prawnych, które mogą mieć znaczący wpływ na bieżącą działalność podatników. Artykuły oraz opracowania, znajdujące się na naszych stronach, zostały przygotowane we współpracy z ekspertami zajmującymi się doradztwem podatkowym oraz finansowym. Poniższe tematy mogą być ważne dla użytkowników sytemu Softlab ERP by Asseco, rozliczających się z podatków takich jak VAT, CIT czy PIT.

Bądź na bieżąco ze zmianami w przepisach i nowymi regulacjami!

Jak usprawnić proces budżetowania w przedsiębiorstwie oraz poprawić jego wyniki finansowe?

10.12.2018
Koniec roku to dla wielu przedsiębiorstw czas podsumowania dotychczasowych działań, a także planowania aktywności i związanych z nimi wydatków oraz potencjalnych przychodów na kolejny okres rozliczeniowy. Aby proces ten był rzeczywiście skuteczny, warto wspomóc się profesjonalnymi narzędziami ułatwiającymi budżetowanie. Wówczas nasze działania będą prowadzone w sposób usystematyzowany i bardziej precyzyjny, a także co najważniejsze – umożliwiający zaangażowanie w planowanie kadry menedżerskiej z wszystkich działów w firmie, co przełoży się na lepsze wyniki osiągane przez nas w kolejnym roku.

Poznaj kilka faktów na temat elektronicznych zwolnień lekarskich

03.12.2018
Od dnia 1 grudnia 2018 r. obowiązują wyłącznie elektroniczne zwolnienia lekarskie, czyli tzw. e-ZLA, zaś wersje papierowe tych dokumentów zostały wycofane z obiegu. Ostatnie dwa lata stanowiły okres przejściowy, w którym lekarze mogli dokonać wyboru, stosując zwolnienia na papierowym formularzu (ZUS ZLA) lub w formie elektronicznej (e-ZLA). Dzięki elektronizacji zwolnień uproszczony zostanie proces ich wystawiania oraz przekazywania do ZUS i płatnika.

Nowe przepisy dla firm: skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych

27.11.2018
Z początkiem stycznia 2019 roku wejdą w życie przepisy ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych. Ww. projekt przewiduje również możliwość prowadzenia oraz przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej w postaci elektronicznej.

VAT split payment: jak realizowana jest zapłata w ramach podzielonej płatności

01.10.2018
1 lipca 2018 roku nowe przepisy dotyczące podzielonej płatności – tzw. VAT split payment, objęły wszystkich przedsiębiorców rozliczających się z podatku VAT w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. W związku z tym zmieniły się zasady związane z realizacją płatności za towar czy usługę, które zostały zakupione od innych podmiotów.

Ceny transferowe, cz. 5: treść dokumentacji – dokumentacja grupowa

17.09.2018
Ceny transferowe oznaczają ceny, według jakich dane przedsiębiorstwo realizuje transakcje zakupu lub sprzedaży m.in. produktów, towarów, usług czy wartości niematerialnych i prawnych z podmiotami powiązanymi osobowo lub kapitałowo. Na przygotowanie dokumentacji podatkowych za rok 2017 przedsiębiorstwa w Polsce mają czas do końca września 2018 r. Jednym z wymaganych elementów dokumentacji cen transferowych dla wielu przedsiębiorstw jest dokumentacja grupowa

Kontakt z nami

Dane osobowe podane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane przez Asseco Business Solutions S.A. z siedzibą w Lublinie (kod pocztowy: 20-607), ul. Konrada Wallenroda 4c wyłącznie w celach doraźnych, związanych z odpowiedzią na przesłane zapytanie. Podanie danych jest dobrowolne jednak niezbędne do udzielania odpowiedzi.